Angielski biznesowy – czy warto, czy też może nawet trzeba go znać?

23 stycznia 2020
Business English
5/5 - (51 votes)

Angielski biznesowy – na pewno warto go znać. Prawie wszystkie  branże wypełnione są ofertami usług, które modnie się nazywają, ciekawie brzmią, ale niekoniecznie mają jakąś wartość merytoryczną. Branża językowych usług szkoleniowych nie jest tu wyjątkiem.

Spotykamy się przecież często z takimi propozycjami nauki języka jak: „nauka angielskiego w trzy dni”, „nauka języków w trakcie snu”, bądź „nauka języka przez lobotomię”. Są jeszcze bardziej kuriozalne oferty jak: „komunikacja ze swoim psem w języku angielskim” czy „Specjalistyczne zajęcia angielskiego z wiedzy tajemnej ”. Większość tego typu propozycji to po prostu robienie nam konsumentom przysłowiowej “wody z mózgu”.

Czy „angielski biznesowy” może pretendować  do tego typu tytułu.  Czy jeśli nasz poziom języka angielskiego jest słaby,to język angielski biznesowy jest nam potrzebny?

NAUKA JĘZYKA – CZEGO POTRZEBUJEMY BY OSIĄGNĄĆ SUKCES ORAZ CZY ANGIELSKI BIZNESOWY MA SWOJĄ METODOLOGIĘ?

Pracujemy w branży szkoleń językowych od 1991 roku i wiemy, że, aby skutecznie nauczyć się języka, należy się po prostu go uczyć, powtarzać i w miarę możliwości często używać.  Żadna „metoda cud”  tutaj nie zadziała. Potrzeba nam konsekwencji, wytrwałości , systematyczności (baardzo ważne) i ciekawych zajęć prowadzonych przez charyzmatycznych lektorów.

Język angielski biznesowy pod tym względem od języka ogólnego się nie różni. Jedyna różnica jest taka, że musimy się do nauki nieco bardziej przyłożyć. Zatem czym dokładnie jest język angielski biznesowy?

Jak słaba znajomość języka może nam biznes popsuć?

ANGIELSKI BIZNESOWY – „MOWA WSPÓLNA” ŚWIATA KORPORACJI

Konwersacja używana w biznesie, ma swoją charakterystyczną narracjędynamikę oraz słownictwo, którego w języku codziennym prawie nie używamy. Specyfika komunikacji biznesowej nie sprawdzi się absolutnie na rodzinnej kolacji, ale również sposób, w jaki rozmawiamy z krewnymi.

Nie wzbudzi raczej entuzjazmu naszego partnera biznesowego. Spotykamy się też w języku biznesowym z wieloma nieformalnymi skrótami, które ułatwiają i usprawniają komunikację.

Wiele tych skrótów pochodzi właśnie z języka angielskiego. CEO – Chief Executive Officer, bardzo nielubiane ASAP, czyli „as soon as possible”, bardziej nielubiany „deadline”, czy też pozostawiające zawsze szczyptę niepewności „tbc” – „to be confirmed”.

Kiedy chwilę się zastanowimy, używamy tego dyskursu na co dzień.  Natomiast stricte „angielski biznesowy” to po prostu sposób komunikacji zawodowej w języku angielskim. Jest to język bardziej formalny, używany podczas spotkań biznesowych, prezentacji, na eventach oraz w codziennych kontaktach z partnerami biznesowymi.

ANGIELSKI BIZNESOWY – CZY WARTO INWESTOWAĆ W NAUKĘ? MOŻE WYSTARCZY NAM ANGIELSKI OGÓLNY?

Osoba posługująca się językiem angielskim ogólnym na pewno poradzi sobie w środowisku biznesowym. Warto sobie jednak zadać pytanie, czy „poradzić sobie” nam wystarcza? Jeżeli wybraliśmy biznesową ścieżkę kariery, wówczas swobodna komunikacja i biznesowy angielski bardzo szybko okażą się kluczowe.

Na spotkaniu z Klientem nie będziemy mogli używać języka zbyt potocznego, takiego jak chociażby wspomnianego wcześniej języka z kolacji rodzinnej. Wymagana będzie od nas znajomość konwersacji zawodowej i zrozumienie skierowanych do nas komunikatów.

Musimy znać biznesową terminologię, skróty, formy grzecznościowe i etykietę.
W przeciwnym wypadku nasz wizerunek profesjonalisty może nieco ucierpieć. Konkludując angielski biznesowy możemy potraktować jako inwestycję, gdyż możliwość swobodnej komunikacji oraz wizerunek specjalisty, który wie, o czym mówi i mówić umie, są bezcenne.

 

JAK POZNAĆ JĘZYK ANGIELSKI BIZNESOWY  I JAK SIĘ GO NAJEFEKTYWNIEJ NAUCZYĆ?

Rozpoczynamy  od analizy potrzeb językowych. W naszej wieloletniej praktyce nauki języków nauczyliśmy się, że odpowiednie przygotowanie, wyznaczenie celów nauki jest kluczem do sukcesu.

Ważne jest, aby mieć świadomość, czego oczekujemy po kursie, na co chcemy zwrócić uwagę oraz do czego najczęściej będziemy języka obcego używać . Odpowiednie sprofilowanie kursu jest wówczas skuteczniejsze. Im więcej mamy szczegółów, tym efekt jest lepszy.

Zakładając , że  opracowany jest cel szkolenia przeprowadzamy  audyt językowy.   Audyt językowy składa się z dwóch części: ustnej ( rozmowa z metodykiem) i pisemnej.   Określenie poziomu języka obcego słuchacza to bardzo ważne zagadnienie, które jest jednym z najważniejszych elementów związanych z rozpoczęciem szkolenia.

Po zakończeniu etapu przygotowującego przystępujemy do właściwej nauki. Nauka to przede wszystkim używanie języka, konsekwencja, regularność, ale także samodzielna praca nad językiem.

Musimy pamiętać, że nauka języka to systematyczność  i  oprócz dobrego lektora należy dużo pracować samemu. Od nas wówczas zależy, czy będzie to przykry obowiązek, czy też wypełniona radością przygoda.

BIZNESOWY ANGIELSKI W LINGUA NOVA

Wspomnieliśmy już, że z sukcesami realizujemy kursy szkoleniowe od roku 1991. Możemy spokojnie stwierdzić, że, po niemalże 30 latach, osiągnęliśmy w nauczaniu wysoki poziom zaawansowania. Gdyby przyłożyć do nas obowiązującą skalę CEFR (Common European Framework of Reference for Languages), to wówczas znaleźlibyśmy się już raczej na poziomie C2.

Potwierdzają to doskonałe referencje od naszych Partnerów i Klientów. Specjalizujemy się w nauczaniu języków obcych w firmach i mieliśmy przyjemność współpracować z organizacjami z niemalże wszystkich sektorów. Mamy świadomość, że firmy coraz częściej działają  międzynarodowo, obsługując również rynki zagraniczne.

Biznesowy angielski zatem jest flagową pozycją w naszej propozycji szkoleń językowych. Wciąż ulepszamy i modyfikujemy system nauczania, aby nasi Klienci w sposób efektywny, ale także i przyjemny mogli poznawać język angielski biznesowy. Niezależnie, czy są to kameralne spotkania,  prezentacje, czy też wystąpienia publiczne podczas kongresów i konferencji zawsze jesteśmy gotowi służyć pomocą i doradztwem w nauce biznesowego angielskiego.

ZAPRASZAMY DO WSPÓŁPRACY

Zapraszamy również do kontaktu telefonicznego tel 22-584-10-10 lub mailowego: kursy@linguanova.com.pl

Jesteśmy jednym z pierwszych ośrodków w Polsce z tak kompleksową obsługą potrzeb językowych w firmach. Na swoją reputację pracowaliśmy kilka dekad i osiągnęliśmy naszą pozycję rynkową dzięki otwartości, elastyczności, konsekwencji i cierpliwości.

Poznaj Języki! Zrozum Ludzi!. Bo sukces zaczyna się od komunikacji!

Głównym motorem naszego rozwoju jest słuchanie naszego Klienta, poznanie go i zlokalizowanie jego potrzeb. Pozwala nam to dobrać optymalną propozycję nauki języka, dostosowaną do wymagań rynku, specyfiki branży oraz indywidualnych wymogów naszych Partnerów.

W Lingua Nova mamy przyjemność współpracować z liczną kadrą lektorską, których główną specjalizacją jest właśnie język angielski biznesowy. Lektorzy wciąż podnoszą swoje kompetencje uczestnicząc w zajęciach organizowanych przez naszą wewnętrzną Akademię Lektora i Tłumacza.

Dzięki czemu są jednymi z lepszych specjalistów na rynku.
Zapraszamy do zapoznania się z nasza propozycją szkoleń językowych. Działamy w całej Polsce online i stacjonarnie. Dojeżdżamy do klienta pod wskazany przez niego adres i uczymy wszystkich języków świata.