
Jak działa profesjonalna szkoła językowa?
Szkoła językowa to dziś tylko jeden z wielu elementów szeroko rozwiniętego rynku usług szkoleniowych. Uczymy się niemal nieustannie – poszerzamy wiedzę zawodową, rozwijamy kompetencje miękkie, uczymy się języków obcych i inwestujemy w rozwój osobisty. Analizy rynkowe jednoznacznie pokazują, że trend ten ma tendencję wzrostową – i bardzo dobrze. To nie tylko zwiększa naszą konkurencyjność na rynku pracy, ale także korzystnie wpływa na funkcjonowanie mózgu.
Nie chodzi wyłącznie o zdobywanie nowych kwalifikacji – równie istotna jest „gimnastyka umysłowa”, której dostarczają nam regularne procesy uczenia się. Badacze mózgu zgodnie podkreślają, że aktywność intelektualna jest jednym z kluczowych czynników wspierających długowieczność poznawczą. Mówiąc wprost: im dłużej uczymy się nowych rzeczy – tym dłużej nasz umysł pozostaje sprawny i elastyczny.
W tym kontekście nauka języków – szczególnie w profesjonalnych warunkach, jakie oferuje dobra szkoła – to inwestycja nie tylko w karierę, ale i w zdrowie psychiczne.
Zapraszamy do kontaktu z nami 22 584 – 10 – 10 lub, mail : kursy@linguanova.com.pl lub wypełnienia prostego formularza:
Aktywowanie obszarów w mózgu, które odpowiadają za przyswajanie wiedzy lingwistycznej, wpływa na całokształt naszej sprawności intelektualnej. Warto się zatem języków uczyć i najlepiej, gdy pomaga nam w tym profesjonalna firma językowa.
Jak sprawdzić, która szkoła językowa jest dobra?
I tu właśnie zaczynają się przysłowiowe schody. Jak już wspomnieliśmy – rynek usług szkoleniowych, w tym językowych, jest dziś niezwykle nasycony. Szkoła językowa wyrasta niemal na każdej ulicy, a spacerując po mieście trudno nie zauważyć wszechobecnych banerów, plakatów czy reklam w witrynach, obiecujących „język w tydzień”, „gwarancję sukcesu” albo „100% zadowolonych kursantów”.
Placówki edukacyjne konkurują ze sobą na każdym możliwym poziomie – od chwytliwych sloganów po agresywne kampanie reklamowe w sieci. Wystarczy chwila spędzona w Internecie, by z każdej strony atakowały nas oferty, w których każda szkoła przedstawia się jako „ta jedyna”: profesjonalne kursy językowe”, „indywidualne podejście” i „najszybsze efekty”.
W tym gąszczu ofert łatwo się pogubić – bo jeśli wszyscy są najlepsi, to jak odróżnić rzetelną szkołę językową od tej, która tylko dobrze się reklamuje? Jakie kryteria brać pod uwagę, by wybrać mądrze i skutecznie zainwestować swój czas, energię i pieniądze?
To nie jest pytanie łatwe – ale postaramy się na nie odpowiedzieć w kolejnych akapitach, wskazując konkretne elementy, na które warto zwrócić uwagę przy wyborze szkoły językowej.
Działamy na rynku od niemalże 30 lat. Nasza szkoła językowa widziała już niemalże wszystko.
Ogólnopolska Szkoła Językowa Lingua Nova powstała w 1991 roku. Założyli ją metodycy językowi związani przez wiele lat z Szkołą Główną Handlową. Od samego początku chcieliśmy, aby nauka języka w naszej placówce stała na jak najwyższym poziomie.
Opracowaliśmy w tym celu autorską metodę nauczania Lingua Optima, która pozwala na przyswajanie języka obcego szybciej i efektywniej. Mieliśmy przyjemność współpracować z klientami firmowymi w zasadzie ze wszystkich sektorów biznesowych.
Prowadziliśmy i wciąż prowadzimy również kursy indywidualne. Nasza szkoła językowa jako jedna z pierwszych opracowała własną platformę e-learningową o nazwie e- school. Możemy o sobie z dumą powiedzieć, że w niemałym stopniu wpłynęliśmy na rynek nauki języków obcych online.
Nasz wkład to jakość, profesjonalizm oraz orientacja na potrzeby Klienta. Kilka dekad doświadczenia w nauczaniu pozwoliło nam stworzyć optymalne procesy kompleksowej nauki języków obcych. Począwszy od fazy przed rozpoczęciem kursu, poprzez realizację szkolenia, aż po etap końcowy. Z przyjemnością dzielimy się wiedzą i doświadczeniem każdego dnia.
Szkoła językowa z doświadczeniem na przykładzie Lingua Nova
Decyzja o wyborze placówki edukacyjnej, z którą zwiążemy się kontraktem, nie należy do najłatwiejszych. Doskonale to rozumiemy. Dlatego też już na samym początku rekomendujemy sprawdzenie, jak długo dana firma działa na rynku. Kurs językowy za każdym razem jest inny.
Wielu Klientów ma bardzo nietypowe wymagania, wynikające chociażby ze specyfiki ich pracy.
Co może doświadczona szkoła językowa
- Doświadczona szkoła jest w stanie zagospodarować te potrzeby i zaproponować optymalne rozwiązania, które umożliwią realizację szkolenia. Młodsze instytucje nie zawsze są w stanie zapewnić pełną usługę.
- Długo działająca szkoła językowa potrafi również zapewnić realizację kursu nawet w trudno dostępnych lokalizacjach. Wiele firm ma swoje centra poza granicami większych miast, gdzie dojazd lektora może niestety być niekiedy problematyczny. Instytucja edukacyjna z doświadczeniem powinna mieć odpowiednio dopasowaną propozycję w tego typu przypadkach.
- Kadra lektorska w szkole językowej, działającej na rynku długo, jest zawsze o wiele bardziej doświadczona. Lektorzy preferują współpracę z instytucjami solidnymi i z dobrą reputacją.
Konkludując długo działająca szkoła językowa ma zawsze:
- szeroki wachlarz rozwiązań i jest w stanie zagospodarować nawet bardzo trudne potrzeby,
- możliwość zrealizowania kursu nawet w trudno dostępnych lokalizacjach, doświadczoną kadrę lektorską.
Jak realizowane są szkolenia językowe?
Mogłoby się to wydawać łatwe. Lektor przyjeżdża do firmy, lub pod wskazany przez Klienta adres i rozpoczyna się lekcja. Faktycznie tak jest, natomiast jest to już zwieńczenie wielu przygotowań, które dzieją się „za kulisami”. Rozpoczynając współpracę z firmą, której pracownicy będą się danego języka uczyć, zawsze przydzielamy takiej organizacji dedykowanego koordynatora. Koordynator, czy też opiekun zajmuje się kwestiami technicznymi i formalnymi. Innymi słowy uruchamia tzw. fazę wstępną.
Faza wstępna – przed rozpoczęciem kursu:
Audyt przede wszystkim
Po uzgodnieniu wszelkich szczegółów dotyczących współpracy, rozpoczynamy od przeprowadzenia językowego audytu poziomującego. Sprawdzamy, na jakim poziomie są nasi przyszli Słuchacze i posługujemy się wówczas narzędziami opierającymi się na skali CEFR.
Jest to ogólnie obowiązujący, miarodajny, międzynarodowy standard określający poziom językowy. To tu znajdziemy wszystkie słynne poziomy typu C1 i A2 (rekomendujemy też samoocenę językową). Nasza szkoła językowa korzysta z CEFR od początku swojej działalności.
Niekiedy przyszli Słuchacze zaniżają, lub zawyżają swoje poziomy. Dzięki naszym, wewnętrznie opracowanym narzędziom, w postaci właśnie językowego audytu poziomującego, możemy dokładnie sprecyzować stopień zaawansowania wszystkich Uczestników kursu.
Po przeprowadzonej analizie mamy pełen obraz sytuacji i możemy przystąpić do tworzenia grup. Ważne jest, aby w jednej grupie wszyscy znajdowali się na jednym poziomie, gdyż w innym wypadku kurs językowy może być bardzo skomplikowany i niemożliwy do przeprowadzenia. Oczywiście zdarzają się takie sytuacje, ale zawsze rekomendujemy, aby członkowie zajęć nie odbiegali od siebie stopniem znajomości językowej.
Analiza potrzeb – krok nr 2
Uzyskaliśmy pełen obraz zaawansowania językowego wszystkich Uczestników kursu, ale bardzo istotne jest także poznanie ich potrzeb. Przeprowadzamy w tym celu dokładny i precyzyjny wywiad. Badamy na tym etapie zarówno potrzeby całej organizacji, jak i indywidualnych oczekiwań przyszłych Słuchaczy. Wyjaśnimy ideę tego narzędzia na przykładzie.
Wyobraźmy sobie, że szkolimy menedżerów wyższego szczebla w firmie IT. Organizacja, z którą współpracujemy, w swoim planie operacyjnych założyła, że chce wejść ze swoją ofertą na rynek brytyjski. Będzie się to wiązać z dużą ilością spotkań i negocjacji.
Zatem oczekiwania firmy to szlifowanie przez uczestników zajęć tych umiejętności w języku angielskim. Natomiast sami Słuchacze chcieliby się skupić dodatkowo na branżowym słownictwie i wymowie. Znając te oczekiwania możemy wówczas przystąpić do profilowania kursu i dobraniu odpowiedniego lektora. Tu nasza szkoła językowa zaczyna krok nr 3.
Krok nr 3 – sprofilowanie kursu i dobór lektora
Ten etap następuje po analizie wszystkich zebranych danych. Przeprowadziliśmy językowy audyt poziomujący oraz analizę potrzeb. Teraz musimy te informacje w odpowiedni sposób wykorzystać. Jest to czas, aby do akcji wkroczył dział metodyczny, który odpowiada za stworzenie odpowiedniego kursu. Dostosowuje go do zebranych danych, po czym dobiera również lektora. Niezwykle ważne jest, aby lektor miał doświadczenie w nauczaniu języków w określonym sektorze biznesowym. Wówczas szkolenie będzie efektywne i spełni oczekiwania naszego Klienta.
Podsumowując szkoła językowa Lingua Nova realizuje 3 kroki wstępne przed rozpoczęciem kursu:
– audyt językowy – badamy stopień zaawansowania językowego Słuchaczy,
– analiza potrzeb – poznajemy oczekiwania zarówno firmy, jak i członków kursu,
– sprofilowanie kursu i dobór lektora – dostosowujemy szkolenie do wyników zebranych danych.
Faza nr 2 – start zajęć
Kiedy profesjonalna szkoła językowa zrealizuje fazę wstępną, możemy wówczas rozpocząć szkolenie. Opiekun jest w ciągłym kontakcie z Klientem i wspólne ustala grafik zajęć, raportuje frekwencję oraz postęp w nauce języka. Lingua Nova na bieżąco monitoruje cały proces i w porozumieniu z Klientem przeprowadza np: audyty lekcji online lub na żywo.
Chcemy mieć pewność, że lekcje odbywają się na jak najwyższym poziomie. Dlatego też nasi metodycy pojawiają się niekiedy na zajęciach i analizują, czy nie trzeba wprowadzić ewentualnych korekt. Ufamy naszym lektorom, ale bywa, że profil kursu jest skomplikowany.
Chcemy wówczas na bieżąco reagować i wprowadzać konieczne modyfikacje. Zależy nam przede wszystkim na zadowoleniu naszego Klienta, dlatego też przeprowadzamy również ankiety badające poziom zadowolenia.
Podczas zajęć sprawdzana jest obecność i po każdym semestrze przeprowadzamy egzamin sprawdzający. Zebrane dane opiekun przekazuje firmie.
Jak szkoła językowa raportuje dane podczas trwania kursu?
– monitorowanie frekwencji i udostępnianie informacji w formie comiesięcznego raportu Klientowi,
– raport z hospitacji zajęć,
– analiza zadowolenia Słuchaczy – przekazywanie raportu Klientowi,
– przeprowadzenie egzaminu i przekazanie wyników Klientowi.
Faza końcowa nr 3 – wakacje
Pod koniec rocznego kursu podsumowujemy cały okres współpracy. Oprócz wcześniej wspomnianych raportów, przekazujemy Słuchaczom certyfikaty ukończenia kursu. Prosimy również firmę o referencje, gdyż opinia naszych Partnerów jest dla nas bardzo cenna.
W naszej długoletniej praktyce współpracowaliśmy z wieloma organizacjami i ich opinie skrupulatnie zbieramy oraz się nimi chwalimy. Nie ma lepszej reklamy, niż opinia zadowolonego z naszych usług Klienta.
Nauka języka jednak nie kończy się na dwóch semestrach.
Warto podnosić swoje kompetencje językowe ciągle, aby język nie „zardzewiał”. Jest to odpowiedni moment, aby porozmawiać z Klientem o przedłużeniu współpracy i ewentualnej modyfikacji kursu.
Lingua Nova – szkoła językowa na czasie
Oprócz wspomnianego wcześniej długoletniego doświadczenia, Lingua Nova wychodzi również naprzeciw zmieniającej się rzeczywistości. Chcąc utrzymać się na tak nasyconym rynku szkoleniowym, musimy być na bieżąco. Toteż wprowadzamy do naszej oferty ciągłe usprawnienia i nowe pozycje.
Skupiamy się zarówno na rozwijaniu naszej oferty tradycyjnej , jak i kursów online . Cały czas powtarzamy, że nic nie zastąpi tradycyjnych zajęć z lektorem, ale niekiedy, z różnych względów, nie są one możliwe.
Nauka języków przez Internet
wirtualne lekcje językowe – uczestnicy kursy dołączają do lekcji za pomocą aplikacji. Lektor wysyła Słuchaczom link, po kliknięciu którego możemy dołączyć do lekcji. Musimy mieć tylko dostęp do Internetu i odpowiednie narzędzie. Nie musimy instalować aplikacji, wystarczy kliknięcie w link. Jest to doskonała opcja dla osób mobilnych, jak i również dla zespołów porozrzucanych po całym świecie. Nie ogranicza nas przestrzeń. Możemy znajdować się na Madagaskarze, nasza koleżanka może rezydować w Stanach Zjednoczonych, a kolega w Bułgarii. Lektor natomiast może prowadzić zajęcia ze stacji kosmicznej 😉
e-learning – platforma do samodzielnej nauki przez Internet. Rekomendujemy to rozwiązania raczej jako dodatek do tradycyjnych zajęć, lub część kursu blended learning.
blended learning – to połączenie lekcji wirtualnych, lub tradycyjnych z platformą e-learningową. Opcja dla osób, które mają nieregularne kalendarze. Nauka dzieli się na lekcje z lektorem i samodzielną pracę z platformą, ale wg ścisłych wskazówek lektora.
Szkoła językowa Lingua Nova – zapraszamy do współpracy
Wszelkie opisane przez nas procesy są naszą codziennością. Specjalizujemy się w obsłudze nawet najbardziej wymagających zleceń i szczycimy się dużym współczynnikiem sukcesu. Jesteśmy elastyczni, otwarci i mamy duże doświadczenie, które pozawala nam podchodzić kreatywnie do wyzwań, które stawia przed nami rynek.
Serdecznie zapraszamy do współpracy. Każdego Klienta traktujemy indywidualnie i staramy się szyć rozwiązania na miarę. Uwielbiamy nauczać języków. Jest to naszą pasją od wielu lat, a od roku 1991 realizujemy ją jako Lingua Nova.
Towarzyszy nam hasło: „Poznaj języki, zrozum ludzi!” Bo sukces zaczyna się od komunikacji, gdyż uważamy, że komunikacja jest podstawą naszego życia społecznego, zawodowego i prywatnego. Mamy nadzieję, że w jakimś stopniu przyczyniamy się naszą pracą do poszerzania dialogu w wszystkich sferach życia.
Skontaktuj się z nami ->
Lingua Nova – szkoła językowa
Wspólna 41, 00-519 Warszawa
https://agencjatlumaczen.com.pl ;
kursy@linguanova.com.pl
tel. 22 5841010 lub 668 041 729
Moc referencji; Interaktywna Mapa ; Opinie o nas w Google
Tłumaczenia przysięgłe i zwykłe oraz wynajem sal
lub wypełnij formularz: