JĘZYK ANGIELSKI W BRANŻY GASTRONOMICZNO - TURYSTYCZNEJ
Język angielski w branży gastronomiczno-turystycznej to blok pięciu tematycznych kursów, które spełnią oczekiwania najbardziej wymagających Kursantów. Każdy kurs jest odrębną całością i jako taki może zostać zrealizowany (np. kurs turystyka). W skład przygotowanego w Lingua Nova pełnego szkolenia pt. język angielski w branży gastronomiczno-turystycznej wchodzą kursy z zakresu: wyposażenia kuchni, przygotowania potraw i ich składu, produktów spożywczych, szeroko pojętej obsługi konsumenta, prowadzenia, utrzymania i obsługi obiektów wypoczynku turystycznego (hotele, motele, gospody, zajazdy, pokoje na wynajem itp.), oprowadzania po atrakcjach turystycznych, prowadzenia i obsługi biur podróży, organizowania i brania udziału w wycieczkach i wyjazdach zagranicznych . Wszystkie pięć kursów składa się sumarycznie na 225 godzin lekcyjnych (45-minutowych), w czasie których realizuje się pełny materiał z pięciu profesjonalnie przygotowanych podręczników branżowych, kształcących wszystkie cztery umiejętności językowe ze szczególnym uwzględnieniem komunikacji werbalnej. Kurs przygotowany został dla:
- restauratorów
- kucharzy
- szefów kuchni
- kelnerów
- hotelarzy
- recepcjonistów
- pracowników room service
- rezydentów turystycznych
- właścicieli i pracowników biur podróży
- pośredników w branży turystycznej
- osób planujących zagraniczne wyjazdy i wycieczki
- przedsiębiorców prowadzących obiekty wypoczynku turystycznego (hotele, motele, gospody, zajazdy, pokoje na wynajem itp.)
- osób zatrudnionych przy obsłudze obiektów wypoczynku turystycznego (hotele, motele, gospody, zajazdy, pokoje na wynajem itp.)
JĘZYK ANGIELSKI W BRANŻY GASTRONOMICZNO-TURYSTYCZNEJ - KURSY DO WYBORU:
KTO BĘDZIE MOIM NAUCZYCIELEM?
Nasi Trenerzy Językowi to starannie wyselekcjonowane grono, które współpracuje z Lingua Nova od wielu lat. Na przestrzeni tej współpracy stworzyliśmy dla każdego z naszych Trenerów odpowiednie portfolio, dzięki któremu wiemy, która tematyka jest specjalnością danego Nauczyciela. Ta wnikliwa i długofalowa obserwacja sprawia, że nasza Kadra spełnia wszystkie oczekiwania i uczy języka branżowego w określonych zakresach nie tylko profesjonalnie, ale również z wielką pasją.
W JAKIM TRYBIE ODBYWA SIĘ NAUKA?
Zajęcia na kursach w bloku: język angielski w branży gastronomiczno-turystycznej poza instytucjami i firmami prowadzimy tylko indywidualnie – taka forma lekcji daje Ci jednak gwarancję niezwykle szybkich rezultatów i możliwość wykorzystania 100% czasu Trenera Językowego tylko dla Ciebie. Lekcje odbywają się online z uwzględnieniem wyznaczonego przez Ciebie harmonogramu, co sprawia, że uczysz się w najdogodniejszym dla siebie czasie i w komfortowych, bezstresowych warunkach.
CZY LEKCJE BĘDĄ DOSTOSOWANE DO MOJEGO POZIOMU ZNAJOMOŚCI JĘZYKA?
Każdy nasz kurs rozpoczyna się od bezpłatnego kompleksowego audytu językowego, który sprawdza również kompetencję rozumienia ze słuchu oraz umiejętność formułowania wypowiedzi werbalnej. Kursy branżowe przygotowane są na poziomy językowe od A2 do B2. Jeżeli Twój poziom językowy nie pozwoli na natychmiastowe podjecie kursu, powiadomimy Cię o tym i podpowiemy najlepsze rozwiązanie tej sytuacji.
ILE LEKCJI ZAWIERA KURS?
Każdy z pięciu kursów zawiera 45 lekcji po 45minut. Aby zoptymalizować Twój czas, przygotowaliśmy harmonogram 22 spotkań po 90 min. (dwie lekcje 45-minutowe na spotkanie) w czasie których przerabiany jest materiał branżowy, oraz jedno spotkanie 45-minutowe, po którym może się odbyć egzamin branżowy, trwający również 45 minut.
ILE TRWA JEDEN KURS?
Dla każdego kursu przewidujemy harmonogram 23 spotkań z częstotliwością dwa razy w tygodniu, a zatem cały program jednego kursu (np. gastronomia: obsługa konsumenta) powinien zostać zrealizowany w trzy miesiące.
KIEDY ODBYWAJĄ SIĘ ZAJĘCIA?
Lekcje prowadzone są indywidualnie, dlatego to Ty decydujesz, które terminy i godziny są dla Ciebie dogodne. Nasi Trenerzy Językowi prowadzą zajęcia w godz. 7.00 – 22.00, lekcje mogą odbywać się w tym czasie również w weekendy!
CZEGO SIĘ NAUCZĘ?
GASTRONOMIA: PRZYGOTOWANIE POSIŁKÓW
- kuchnia i jej wyposażenie: przybory kuchenne, sprzęt kuchenny
- osoby pracujące w kuchni i w restauracji, zakres obowiązków kucharza, zarządzanie restauracją
- czynności w kuchni, opisywanie kolejności czynności, opisywanie smaku
- jednostki miar i wag w systemie metrycznym i angielskim
- bezpieczeństwo żywnościowe, bezpieczeństwo w kuchni
- odżywianie: gatunki mięsa, owoce morza, nabiał, owoce i warzywa, przyprawy i zioła, kształty i rodzaje makaronów, różne rodzaje ciast, lodów i innych deserów, rodzaje pieczywa
- wywary, sosy, sałatki i ich skład, sposoby grillowania i opiekania, metody pieczenia, duszenia, smażenie, gotowanie na parze
- słownictwo związane z dbaniem o higienę osobistą pracowników kuchni, zarządzanie zapasami żywności
GASTRONOMIA: OBSŁUGA KONSUMENTA
- pomieszczenia restauracji, akcesoria potrzebne do nakrycia stołu, naczynia i sztućce, sprzęty AGD w kuchni
- przybory i urządzenia kuchenne, rodzaje posiłków, rodzaje obsługi kelnerskiej, restauracje samoobsługowe, franczyza
- przyjmowanie zamówień i rezerwacji, sposoby regulowania rachunku, ustalanie cen posiłków
- stanowiska pracy w placówkach gastronomicznych, obsługa klienta restauracji i przyjmowanie zażaleń klientów,
- alergie pokarmowe
- różne rodzaje menu, proces zakupu towarów do magazynu, magazynowanie towarów
- sposoby przygotowywania i podawania owoców, warzyw, mięsa, owoców morza, nabiału, wypieków
- rodzaje deserów, napojów i sposoby ich przygotowywania i podawania
HOTELARSTWO I CATERING
- udogodnienia w hotelu, hotele przyjazne rodzinie, podziemny parking hotelowy, wyposażenie pokoju hotelowego
- przyjmowanie i potwierdzanie rezerwacji oraz meldowanie się w hotelu
- obsługa restauracji, bankietów, rodzaje posiłków i napojów, kuchnia hotelowa i personel kuchenny, przybory kuchenne, sprzęt kuchenny, słownictwo związane z przygotowywaniem potraw, przechowywanie żywności
- programy lojalnościowe, reagowanie na prośby klientów, sposoby płatności
- sprzątanie w hotelu, transfery na lotnisko i z lotniska do hotelu, ewakuacja i zapewnienie bezpieczeństwa w hotelu
- skład i wyjaśnianie menu, przyjmowanie zamówienia w restauracji
- serwis pokojowy, usterki urządzeń hotelowych
- specjalne funkcje hotelu, podróże służbowe
TURYSTYKA
- słownictwo specjalistyczne związane z podróżami i ich celem, rozmowy telefoniczne w języku angielskim
- rodzaje restauracji
- baza noclegowa, lotnisko, statki wycieczkowe, podróż koleją, podróżowanie autobusem
- wynajęcie samochodu, komunikacja miejska
- formy płatności, wypłacanie i pobieranie gotówki, wymiana walut, kupowanie pamiątek i prezentów
- zasady bezpieczeństwa i unikanie kradzieży, zachowanie środków bezpieczeństwa, problemy w podróży – opóźnienia, zgubiony bagaż, kradzieże, choroby i inne nagłe sytuacje
- słownictwo związane ze zdrowiem i chorobami
- różnice kulturowe, odnajdowanie miejsc w terenie, przyjmowanie i potwierdzanie rezerwacji i meldowanie się w hotelu
ZAWÓD PRACOWNIKA BIURA PODRÓŻY
- słownictwo specjalistyczne związane z biurem podróży, komunikacja z klientami, zadania pracownika biura podróży, techniki sprzedaży
- sposoby podróżowania, różne typy wycieczek i środki transportu
- podstawowe działania i liczby
- przyjmowanie rezerwacji, sposoby regulowania płatności, ustalanie cen, obliczanie prowizji
- podróżowanie samolotem, koleją, statkami wycieczkowymi, podróż autokarem, wypożyczanie samochodu
- rodzaje zakwaterowania i słownictwo związane z zakwaterowaniem
- rezerwacje przez Internet, odwołania i zmiany rezerwacji
- bezpieczeństwo w podróży, słownictwo związane z ubezpieczeniem
CZY DOSTANĘ MATERIAŁY DO NAUKI?
Oczywiście. W cenie kursu ujęty jest już profesjonalny podręcznik, aby język angielski w branży gastronomiczno-turystycznej z wybranego zakresu tematycznego mógł być przyswajany wygodnie i szybko. Podręcznik dostępny jest w dwóch wersjach: papierowej oraz w postaci digibooka. Podręcznik w wersji papierowej przesyłany jest na podany adres zamieszkania, wysyłka odbywa się bezpłatnie. Podręcznik dostosowany jest do wymiaru kursu, to znaczy przewiduje dokładnie 45 tematów zajęć – oznacza to, iż cała książka zostanie zrealizowana w czasie zajęć.
CZY BĘDĘ UCZYĆ SIĘ TEŻ POZA ZAJĘCIAMI?
Naturalnie. Kursanci otrzymują na swoje adresy mailowe dane do logowania do 5-językowej platformy edukacyjnej, na której znajdują się materiały z języka: angielskiego, niemieckiego, hiszpańskiego, francuskiego i włoskiego. Platforma ma za zadanie dodatkowo rozwijać ogólną wiedzę z zakresu przede wszystkim języka angielskiego, znajdują się na niej między innymi: ćwiczenia gramatyczne, dyktanda, słownik obrazkowy, zadania na poprawną pisownię słówek, fofolekcje, materiały wideo i gry edukacyjne. Platforma zawiera 1020 lekcji ujętych w motywacyjny system punktowy. Więcej o platformie edukacyjnej znajdziesz tutaj.
ILE BĘDZIE TRWAŁO URUCHOMIENIE MOJEGO KURSU?
Działamy ekspresowo. Rozpoczęcie kursu następuje zwykle do 10 dni kalendarzowych od momentu dokonania wpłaty za pierwszy miesiąc kursu. Nasz Koordynator skontaktuje się z Tobą na podany adres mailowy po wypełnieniu formularza kontaktowego – wszystkie formalności zaplanowaliśmy tak, aby zajęły Ci nie więcej niż 15 minut.
JAKI DOKUMENT OTRZYMAM NA ZAKOŃCZENIE KURSU?
wydajemy imienne zaświadczenie drogą elektroniczną – znajduje się tam informacja o długości trwania kursu, tematyce oraz o poziomie językowym, na jakim kurs został ukończony. Wydanie zaświadczenia wliczone jest w cenę kursu. Polecamy jednak jedyną w Polsce opcję zdania językowego egzaminu branżowego – można wykonać go zupełnie zdalnie, w ciągu 45 minut i z każdego wybranego kursu. Wówczas oprócz zaświadczenia otrzymuje się również certyfikat zdania językowego egzaminu branżowego – ze wskazaniem tematyki egzaminu i poziomu językowego jego zaliczenia.
ILE I JAK ZAPŁACĘ?
Płatności przyjmujemy w ratach comiesięcznych do 15 dnia kalendarzowego miesiąca poprzedzającego miesiąc nauki. Za kurs zawierający 45 lekcji pobieramy trzy transze, każda po 1599,00zł brutto przez trzy miesiące. Egzamin końcowy to koszt 299,00zł brutto. Płatności przyjmujemy na numer konta, wskazany w wiadomości e-mail od naszego Koordynatora.