Angielski w gastronomii- słowa i zwroty

31 lipca 2020
angielski w gastronomii
5/5 - (22 votes)

Czy angielski w gastronomii – słowa i zwroty dla kelnerów i barmanów – ma przyszłość ?

Oczywiście!. W gospodarkach rozwijających się jedzenie na mieście staje się coraz bardziej popularne. Branża gastronomiczna przetrwała pandemię. Gdy tylko zakończył się lockdown, bary i restauracje ponownie zapełniły się gośćmi.  Czas epidemii pokazał, że ludzie będą zawsze spragnieni wieczornych wyjść do lokali gastronomicznych. Ponieważ granice się otwierają, bary, puby i restauracje zaczynają przyciągać klientów zagranicznych. Niektórzy przyjeżdżają do nas w celach biznesowych, inni w turystycznych.

Zarówno lunch break  w pracy jak i popołudniowa przerwa w zwiedzaniu to świetny moment dla przybysza, żeby skosztować lokalnych smakołyków w pobliskiej restauracji. Ponadto, wielu obcokrajowców ma zwyczaj picia porannej kawy nie w domu ale w kawiarni. Coraz większą popularnością cieszą się też lokale serwujące śniadania.  Zatem turyści zagraniczni i cudzoziemcy w podróżach służbowych będą teraz regularnie odwiedzać nasze punkty gastronomiczne. Dlatego właśnie angielski w gastronomii– słowa i zwroty dla kelnerów i barmanów- będzie niezbędny osobom pracującym w tej branży.

Warto poznać angielski dla branży gastronomicznej!

Co oznacza napływ gości z zagranicy dla branży gastronomicznej w Polsce? Znaczne zwiększenie dochodów! Przeciętny klient zagraniczny zostawia w barach i restauracjach dużo więcej pieniędzy niż polski. Przede wszystkim wielu gości z zagranicy ma zwyczaj zostawiania pokaźnych napiwków kelnerom i barmanom. Jeśli na dodatek lubisz przebywać w miejscach gdzie się dużo dzieje, lokale gastronomiczne będą dla Ciebie wyjątkowym miejscem pracy.

 



Wykorzystaj angielski dla kelnerów i barmanów do obsługi klientów z zagranicy- opanuj słowa i zwroty

Przygotowaliśmy słowa i zwroty dla kelnerów i barmanów, które umożliwią Ci sprawną komunikację z gośćmi lokalu, w którym pracujesz. Dzięki nim szybko przyjmiesz zamówienie, profesjonalnie doradzisz w wyborze dań, oczarujesz gości kulturą wypowiedzi i zaimponujesz swojemu pracodawcy.

Angielski w gastronomii- proponowanie stolika

Gdy już przywitasz wchodzących do lokalu klientów, zapytaj czy zrobili wcześniej rezerwację.

  • Do you have a reservation? – Czy macie Państwo rezerwację?

Następnie użyj zwrotów, aby zaproponować im stolik:

  • For how many people?– Na ile osób?
  • Would you mind sitting upstairs?- Czy mogliby Państwo usiąść na górze?
  • Would you like to sit next to the window?– Czy chciałby Pan siedzieć przy oknie?
  • Do you prefer to sit in the smoking or non-smoking area?– Wolałby Pan siedzieć w strefie dla palących czy nie palących?
  • Please, come this way.- Proszę tędy.
  • If you wait, there’ll be a table for five in a minute. – Jeśli Państwo poczekają, za chwilę zwolni się stolik dla pięciu osób.



Angielski w gastronomii- słowa i zwroty, żeby przyjąć zamówienie

Poznaj przykładowe zwroty, aby przyjąć zamówienie klientów:

  • Are you ready to order?– Jest Pan gotowy, żeby zamówić?
  • What would you like to start with?- Co Pan sobie życzy na początek?
  • What would you like to eat? – Co by Pan chciał zjeść?
  • How would you like your steak? – Jak ugotowany ma być stek?
  • Do you want potatoes with it?– Czy chciałby Pan dodatkowo ziemniaki?
  • Anything to drink? –Coś do picia?
  • Would you like to order some wine? -Chciałby Pan zamówić wino?
  • What would you like for dessert? -Co by Pan chciał na deser?
  • Anything else?– Czy coś jeszcze?

Następnie naucz się jak zarekomendować danie lub napój:

  • Why don’t you try the pasta? – Dlaczego nie spróbuje Pan makaronu?
  • I would recommend…– Proponowałbym…
  • We have a special offer today. – Dziś mamy specjalną ofertę.

Angielski w gastronomii- słowa i zwroty, aby wystawić rachunek

  • Would you like to pay in cash or by credit card?– Chciałby Pan zapłacić gotówką czy kartą?
  • The service is included.- Serwis jest wliczony.
  • I’m sorry, it’s cash only. – Przykro mi, przyjmujemy tylko gotówkę.
  • Do you want to pay separately?- Chcielibyście Państwo zapłacić oddzielnie?

Angielski w gastronomii- przyjmowanie rezerwacji telefonicznych

  • Can I have your name, please?– Mogę prosić Pana nazwisko?
  • I’m sorry, but we’re fully booked tomorrow. However, we still have free tables for Friday. – Przepraszam, ale na jutro nie ma już miejsc. Jednak wciąż mamy wolne stoliki na piątek.
  • What time would you like your reservation for?– Na którą godzinę chcieliby Państwo zrobić rezerwację?
  • How many people will come?– Ile osób przyjdzie?

Angielski w gastronomii- słowa i zwroty używane, aby zbadać zadowolenie klienta

  • Are you enjoying your meal?– Czy smakuje Państwu posiłek?
  • How do you like your wine?– Czy smakuje Panu wino?
  • Is everything ok?- Czy wszystko w porządku?

Angielski w gastronomii- słowa i zwroty dla barmanów

  • The Sauvignon Blanc is drier than the Riesling. However, it isn’t as dry as Pinot Grigio.- Sauvignon Blanc jest bardziej wytrawne niż Riesling. Nie jest jednak aż tak wytrawne jak Pinot Grigio.
  • It’s a light wine and quie fruity.– To lekkie wino i trochę owocowe.
  • What can I get you?– Co Panu podać?
  • Would you like another beer?- Czy podać kolejne piwo?
  • Should I add a slice of lemon to your whisky?- Czy dodać plasterek cytryny do whisky?

Naucz się z nami języka angielskiego dla branży gastronomicznej

Jeśli pracujesz, bądź szukasz pracy jako kelner/ka lub barman/ka, zapisz się na nasz kurs specjalistyczny dla branży gastronomicznej, aby podnieść swoje kwalifikacje. Świetnie znający słownictwo branżowe lektor znacznie zwiększy Twoje szanse na zatrudnienie! Dzięki tym zajęciom nabierzesz ogromnej wprawy i biegłości w obsłudze zagranicznych gości lokalów gastronomicznych. Życzymy sukcesów!

    Klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych więcej >>

    Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Lingua Nova Sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, przy ul. Wspólnej 41, p. II, 00-519 Warszawa (dalej jako „Lingua Nova”).

    Z administratorem danych można kontaktować się poprzez adres email: iodo@linguanova.com.pl, telefonicznie pod numerem: +48 (22) 584-10-14 lub pisemnie na adres siedziby Lingua Nova Sp. z o. o.

    Podane w formularzu dane osobowe przetwarzane będą w celu niezbędnym do obsługi zapytania zawartego w formularzu i zgodnie z treścią udzielonych Administratorowi zgód. Podstawą prawną przetwarzania jest zgoda osoby, której dane dotyczą, zgodnie z art. 6 ust. 1 lit a oraz art. 9 ust. 2 lit. a RODO. W związku z obsługą zapytania dostęp do Pani/Pana danych osobowych będą mieli pracownicy Administratora oraz podmioty współpracujące w zakresie realizacji Pani/Pana zapytania.

    Okres przechowywania Pani/Pana danych osobowych zależy od celu ich przetwarzania i wynosi:

    - w związku z obsługą zapytania – przez okres niezbędny do realizacji odpowiedzi,

    - w związku z marketingiem bezpośrednim - do czasu zgłoszenia Pani/Pana sprzeciwu lub wycofania stosownej zgody,

    - w związku z realizacją obowiązków prawnych - do czasu wygaśnięcia obowiązku ustalonego odrębnymi przepisami;

    Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowana, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu co do danych osobowych, których podanie jest dobrowolne, prawo do cofnięcia zgody na ich przetwarzanie w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem. Oświadczenie o cofnięciu zgody na przetwarzanie danych osobowych wymaga jego złożenia w formie pisemnej lub elektronicznej na adres mailowy: iodo@linguanova.com.pl

    Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy RODO.

    << mniej

     

    Poznaj Języki! Zrozum Ludzi!. Bo sukces zaczyna się od komunikacji!

     


    Szukaj

    Archiwum